Projekt Treniramo životne vještine zajedno” uspješno je proveden tijekom nastavne godine 2024./2025. u našoj školi.

Glavni cilj projekta bio je osnaživanje učenika razvojem ključnih životnih vještina koje su neophodne za njihov osobni rast, uspješno snalaženje u svakodnevnim situacijama i pripremu za buduće izazove. Kroz pažljivo osmišljene i interaktivne aktivnosti, učenici su imali priliku razvijati samopouzdanje, poboljšati komunikacijske vještine, njegovati empatiju i odgovornost te steći osnovna znanja iz prve pomoći.

Projekt je uspješno ostvario sve svoje postavljene ciljeve, što je vidljivo kroz angažman učenika. Posebna radost je bila kada su  zajedno sudjelovali u aktivnostima drugaši sa osmašima  uz podršku svojih učiteljica Dijane Budimir i Ivane Vlastelica.

  • Kroz radionice samoprocjene i aktivnosti “Ja sam poseban/posebna”, učenici su poticani na prepoznavanje svojih jedinstvenih kvaliteta i talenata.
  • Vježbe poput “Moje snage i područja za rast” pomogle su im da realno sagledaju sebe i prihvate svoje jače i slabije strane, gradeći tako zdravije samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi.
  • Kroz igranje uloga i diskusije o različitim emocijama (sreća, tuga, ljutnja, strah), učenici su učili prepoznati vlastite osjećaje i osjećaje drugih. Usvojili su tehnike konstruktivnog izražavanja emocija, posebno onih “teških” poput ljutnje i frustracije, bez povređivanja sebe ili drugih. Na taj način su ojačali su komunikacijske vještine, pokazujući sposobnost jasnijeg izražavanja misli i osjećaja te aktivnijeg slušanja.
  • U suradnji s  Crvenim križem, organizirane su praktične demonstracije i vježbe.
  • Učenici su naučili kako zbrinuti manje posjekotine i ogrebotine, imobilizaciju https://www.youtube.com/watch?v=sUReDYqTDTw https://www.youtube.com/watch?v=1elTfytssOQ 
  •  i stavljanje u bočni položaj  https://www.youtube.com/watch?v=j5zEQwE5Qk8
  • , prepoznati znakove nesvjestice i pravilno pozvati hitnu pomoć, čime su razvili osjećaj odgovornosti za tuđe živote.
  • Naučili su osnove pružanja prve pomoći, demonstrirajući sposobnost pravilne reakcije u hitnim, simuliranim situacijama.


  • Kroz  timske zadatke, poticala se aktivna komunikacija i slušanje.
  • Diskusije o različitostima i važnosti prihvaćanja drugih i mišljenja pridonijele su razvoju tolerancije i empatije.
  • Sudjelovanje u  školskoj humanitarnoj akciji „ Solidarnost na djelu potaknulo je osjećaj odgovornosti prema zajednici. Prikupljali smo prehrambene i higijenske potrepštine .
  • Edukativne radionice o zdravoj prehrani, važnosti tjelesne aktivnosti i higijene pomogle su učenicima da shvate utjecaj životnih navika na njihovo zdravlje.
  • Poticalo se donošenje odluka o zdravom načinu života.

Projekt “Treniramo životne vještine zajedno” pokazao se kao  uspješna inicijativa koja je značajno doprinijela cjelovitom razvoju učenika. Kroz interaktivne metode i praktične primjere, učenici su stekli neprocjenjive vještine koje će im koristiti tijekom cijelog života. Pozitivan odjek , razina angažmana i radost nakon uspješno obavljene aktivnosti bili su od neprocjenjive vrijednosti.

Dijana Budimir

Skip to content