Drugi dio projekta Razvijanje čitalačkih kompetencija (2024./2025.) Aktiva Hrvatskoga jezika uključivao je učenike sedmih (učiteljice Tamara Domić i Marina Modrić) razreda te učenike drugih (učiteljice Dijana Budimir, Antonija Markić i Antonia Tonković Barišković) i trećih (učiteljice Tina Dadić-Tomić i Iijana Dominović) razreda razredne nastave. Istovremenom provedbom čitanja s razumijevanjem neknjiževnoga teksta provjeravala se i analizirala razina aktivnoga čitanja među učenicima.
U provjeri učeničkog aktivnoga čitanja zadatci su raspoređeni prema četirima skupinama zadataka: zadatci kratkih odgovora (zadatci otvorenoga tipa), zadatci višestrukog izbora (zadatci zatvorenoga tipa), zadatci produženoga odgovora (zadatci otvorenoga tipa) i tablični prikaz podataka. Statističku analizu svih podataka napravila je učiteljica Matematike Nelica Mitov.
Čitanje s razumijevanjem uključuje shvaćanje pročitanog i uočavanje važnih informacija u tekstu. Aktivno je čitanje vještina koja zahtijeva pažnju, koncentraciju i kritičko mišljenje te je ključna za učenje i osobni razvoju jer pomaže djeci da kvalitetnije uče i uspješnije komuniciraju. Osnova je za stjecanje znanja u svim obrazovnim područjima te ima važnu ulogu u obrazovanju, ali i svakodnevnom životu.
Marina Modrić, učiteljica